Гужва Игорь Анатольевич / Гужва Ігор Анатолійович

Дата рождения: 23.05.1974
Место рождения: Славянск
Должность: журналист, издатель
Контакты: +38(067)466-17-64
Кремлевский пропагандист, марионетка российских и украинских олигархов, коррупционер.
Главный редактор и руководитель медиахолдинга предателя Александра Клименка Вести, СТРАНА.ua.
Обвиняется по статье криминального кодекса по неуплате налогов на сумму около 18 млн грн.
СВЯЗЬ С КРЕМЛЕМ
В 2017 году на сайте Центра Миротворец была опубликована взломанная переписка коллеги Игоря Гужвы Искандера Хисамова.
Из переписки Хисамова со своей женой, которая признает агрессию России и причастность Кремля к убийству Олеся Бузины. По словам Хисамовой “если закроют Вести и Гужва кремлевским бандитам не будет нужен, то на его бы месте я убегала на край света!”

В 2016 году украинскими хакерами был взломан почтовый ящик помощника Путина Владислава Суркова, в котором среди писем найдено письмо ручного журналиста Суркова – Виталия Лейбина.
Лейбин просит Суркова помочь Игорю Гужве и в случае попытки его ареста в Украине, предоставить ему убежище в стране агрессоре – России.

На сайте InformNapalm 3.11.2016 был опубликован дамп почты [email protected], полученный украинским Киберальянсом из приемной аппарата помощника президента россии (страна-агрессор) В.Суркова (в Чистилище). Оператором данного почтового ящика является советник В.Суркова Мария Михайловна Виноградова.
Одно из писем, написанное для В.Суркова 26 июня 2015 В.Лейбиным, посвящено И.Гужве, руководителю украинского холдинга Вести.

Сурков заинтересовался и пообещал помочь.
Это, как Геббельс бы решил помочь какому-нибудь главреду антисоветской газеты в Москве в 1942 году. Представили?
В ответ Лейбин пишет, что сейчас Гужва находится на переговорах в Крыму.

Думаем, что факт переговоров Гужвы на оккупированной территории и в столице государства, осуществляющего агрессию по отношению к Украине, уже заинтересовал наши спецслужбы.
Автор данного письма Виталий Лейбин (в Чистилище), журналист, главный редактор журнала «Русский репортёр», гражданин Украины (!) .
Выступал в поддержку аннексии Крыма и террористических организаций “л/днр”, предлагал оказывать оккупированным территориям военную и гуманитарную помощь, называл их форпостом “русского мира”, требовал от властей Украины возобновить социальные выплаты жителям самопровозглашенных республик.

СУД ПО ДЕЛУ О НЕУПЛАТЕ НАЛОГОВ ИЗ СРЕДСТВ КЛИМЕНКА

Скандал навколо медіахолдінгу “Весті” виник наприкінці травня цього року. 22 травня банківські рахунки компанії та його директора були заблоковані, і в той же день у головному офісі холдінгу пройшов обшук.
Розголос в пресі змусив коментувати ситуацію керівників Міністерства доходів та зборів. Заступник міністра Володимир Хоменко заявив, що обшук проводився в рамках розслідування незаконної конвертаційної діяльності деяких підприємств, пов’язаних з медіхолдінгом.
За словами Хоменка, під час обшуку в офісі було знайдено 1,5 млн. гривень готівкою. Пізніше Ігор Гужва заявив, що ці гроші належать одному з співробітників компанії і не мають стосунку до господарської діяльності холдінгу.
“Українській правді” вдалося зібрати майже весь пакет документів щодо цього розслідування і вибудувати схему оборудок, які викликали сумніви у правоохоронних органів.
Розслідування справи щодо холдінгу “Весті” було ініційовано головним управлінням Міндоходів у Сумській області ще 28 квітня 2014 року. Через три тижні після початку розслідування представники Міндоходів направили Державній службі фінансового моніторінгу України звернення з проханням заблокувати всі рахунки ТОВ “Вісті Мас-Медіа” та особисті банківські рахунки його директора Ігоря Гужви.
Причиною таких вимог стали два епізоди.

ПЕРШИЙ мав місце восени 2013 року. В листопаді невідоме мале приватне підприємство “Ледіс” перерахувала на рахунки медіахолдінгу “Весті” та його директора Ігоря Гужви 96 млн 634 тис гривень. Ця компанія зареєстрована у Сумські області і заснована невідомими фізичними особами.
У подальшому усі кошти від “Ледіс” були частково перераховані на рахунки самого пана Гужви і використані у фінансово-господарській діяльності холдінгу, а частково були зняті готівкою з рахунків “Вістей” довіреною особою Гужви – Євгеном Кононенком.
Що цікаво, три з чотирьох поточних рахунків ТОВ “Вісті Мас-Медіа” і два з трьох особистих рахунків Ігоря Гужви на той момент були зареєстровані у російському “ВТБ Банк”. Окрім того, директор холдінгу використовував для цих операцій ще один свій власний рахунок у “Укрбізнесбанку” Олександра Януковича.
Втім, можливо, самі по собі ці операції могли і не привернути увагу правоохоронців. Якби не одна деталь – їх походження на рахунках самої “Ледіс”.
За даними слідства, ці 96,6 млн гривень надходили на рахунки “Ледіс” протягом восьми місяців (березень-листопад 2013 року) у вигляді зворотно-безвідсоткової фінансової допомоги від компанії “Торггазстрім ЛТД”.
Між тим, згідно з офіційними даними Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України, компанія ТОВ “Торггазстрім ЛТД” є одним з засновників страхової компанії “Перлина страхування”, яка входила в імперію Сергія Курченка і була активом у портфелі сумнозвісної компанії “Газ України-2009”.
Окрім сумнівного походження цих грошей, вони не потрапили у офіційну декларацію “Ледіс”, уникнувши таким чином сплати 18 млн гривень податків.

ДРУГИЙ ЕПІЗОД стосується особистих фінансів Ігоря Гужви.
З грудня 2013 по квітень 2014 року на особистому рахунку директора медіахолдінгу в “Укрбізнесбанку” були проведено принаймні три операції, які здалися правоохоронцям сумнівними.
В якості оплати за цінні папери Ігор Гужва виплатив низці компаній наступні суми (у дужках – дати перерахунку):

  • – 45,97 млн. грн. компанії “Укргазтрейд” (12.12.2013)
    – 76,57 млн. грн. компанії “Новьюенерго” (12.03.2014)
    – 94,99 млн. грн. компанії “Альтера фінанс” (з 12.12.2013 по 12.03.2014)
    І майже в ті самі дати на його рахунки були перераховані:
    – 76,57 млн. грн. від компанії “Укргазтрейд” (13.12.2013)
    – 49,97 млн. грн. від компанії “Новьюенерго” (12.12.2013)
    – 59,26 млн. грн.. від компанії “Альтера фінанс” (з 12.12.2013 по 12.03.2014)
  • Окрім того, за інші операції з цінними паперами Ігор Гужа отримав ще 92,00 млн. гривень від компанії “Альтера Ессет Менеджмент”.

І найголовніше. В той самий період з того самого рахунку Ігоря Гужви його довіреною особою готівкою (!) було знято 54,06 млн. грн.
У довідці, яка була надана Держфінмоніторінгу зазначалося, що фінансові операції на рахунках Гужви та ТОВ “Вісті Мас-Медіа” мають “заплутаний або незвичний характер” та “не мають очевидного економічного сенсу та законної мети”. Таким чином, вважають у Міндоходів, дані операції підпадають під визначення закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму”.

М. Найэм

СУД ПО ДЕЛУ О НЕУПЛАТЕ НАЛОГОВ, 13 апреля 2017
13 квітня відбулося чергове засідання Шевченківського районного суду міста Києва в кримінальній справі за обвинуваченням Ігоря Гужви, колишнього керівника газети «Вести», а нині керівника інтернет-видання «Страна.ua», в ухиленні від сплати податків на суму 17,8 млн грн. У суді було допитано викликаного стороною обвинувачення свідка – судового експерта Олександра Машиніченка. Водночас розгляд клопотання про поновлення запобіжного заходу для Ігоря Гужви суд переніс на наступне засідання, яке призначено на 5 травня. Висвітлювати процес прийшли знімальні групи «Інтера» та «112 Україна». З комунікаційної точки зору сторона обвинувачення опинилася в програші, тому що не дає коментарів журналістам, віддаючи всі піар-козирі Ігорю Гужві та його захисту.

У 2014 році податківці розслідували джерела фінансування газети «Вести» та причетність її засновника і видавця ТОВ «Вісті Мас-Медіа» до незаконної конвертаційної діяльності, рахунки компанії арештовувалися. Фіскали з’ясували, що у 2013 році на рахунок ТОВ «Вісті мас-медіа» були перераховані близько 93,6 млн грн. за договором поворотної фінансової допомоги від МПП «Ледис» (згодом суд визнав «Ледис» фіктивним підприємством). На думку фіскалів, ТОВ «Вісті мас-медіа» мало сплатити податок на прибуток на суму близько 17,8 млн грн, чого не зробило – тому Ігор Гужва як колишній директор компанії звинувачується в несплаті податків. Після того, як податківці почали активні слідчі дії щодо ТОВ «Вісті мас-медіа», газета «Вести» змінила видавця – із серпня 2014 року ТОВ «Вісті мас-медіа» вже не має стосунку до випуску газети.

Наслідками подій трирічної давнини стали кілька судових процесів.

В одному із судових процесів ТОВ «Вісті мас-медіа» з перемінним успіхом оскаржує податкове повідомлення Державної фіскальної служби про необхідність сплатити податок на прибуток плюс штраф на загальну суму близько 26,7 млн грн. 15 лютого 2016 року Окружний адміністративний суд міста Києва відмовив ТОВ «Вісті мас-медіа» в задоволенні позову та скасуванні податкового повідомлення про необхідність сплати податку на прибуток. Але 3 листопада 2016 року Київський апеляційний адміністративний суд скасував рішення першої інстанції та ухвалив нову постанову, якою частково задовольнив позов ТОВ «Вісті мас-медіа». Апеляційний суд скасував податкове повідомлення в частині заниження податку на прибуток у сумі 25 млн 968 тис. 139 грн. Нині справа розглядається у Вищому адміністративному суді.

У другому судовому процесі колишній директор МПП «Ледис» вироком Ковпаківського районного суду міста Суми визнаний винним у фіктивному підприємництві, йому призначено покарання у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн. Суд встановив, що колишній директор оформив МПП «Ледис» на себе формально та ніякої фінансово-господарської діяльності на підприємстві не вів, а перерахування коштів на рахунок ТОВ «Вісті мас-медіа» нібито для «надання поворотної фінансової допомоги» здійснювалося невстановленими особами без погодження з директором з метою приховування та маскування незаконного походження цих коштів. Суд також дійшов висновку, що документи, підписані колишнім директором МПП «Ледис», не можуть бути належними доказами реальності та товарності господарських відносин між МПП «Ледис» і ТОВ «Вісті мас-медіа».

І третій судовий процес – щодо Ігоря Гужви як колишнього директора ТОВ «Вісті мас-медіа», обвинуваченого в ухиленні від сплати податків на суму близько 17,8 млн грн.

Розгляд справи в суді триває з початку 2016 року. Засідання неодноразово переносили з різних причин. Останні рази – через відсутність викликаного обвинуваченням свідка – судового експерта Олександра Машиніченка та через відсутність самого обвинуваченого – Ігоря Гужви.

14 квітня нарешті всі сторони і свідок на засідання прийшли, тож прокурор Генеральної прокуратури Віктор Рихальський зміг допитати судового експерта.

Судовий експерт Міністерства юстиції Олександр Машиніченко проводив судово-економічну експертизу, призначену Київським апеляційним адміністративним судом 12 травня 2016 року в іншій справі – за позовом ТОВ «Вісті мас-медіа» (колишнього видавця газети «Вести») проти Державної фіскальної служби з приводу податкового повідомлення про необхідність сплатити податок на прибуток на суму близько 26,7 млн грн. Судова експертиза була призначена за клопотанням ТОВ «Вісті мас-медіа», яке й оплачувало її проведення.

Суд доручив проведення експертизи Державному підприємству «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень». А підприємство, у свою чергу, доручило експертизу приватному позаштатному експерту Олександру Машиніченку, з яким працює на підставі цивільно-правової угоди.

Суд поставив перед експертизою наступні запитання:

1. Чи підтверджуються висновки ДПІ Шевченківського району про результати перевірки TOB «Вісті Mac-Медіа» по взаємовідносинам з МПП «Ледис» за період 01.01.2013 по 01.07.2014, якими встановлено порушення Податкового кодексу України та заниження TOB «Вісті Mac-Медіа» податку на прибуток у сумі 17 млн 789 тис. 700 грн., у тому числі за 2013 рік?

2. Чи підтверджуються первинними документами бухгалтерського обліку операції TOB «Вісті Mac-Медіа» за Договором про надання поворотної фінансової допомоги від 12.03.2013 №25 на загальну суму 90 млн грн за період з 12.03.2013 по 31.12.2013?

3. Чи відповідають надані первинні документи вимогам ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні»?

4. Чи підтверджуються обліковими регістрами TOB «Вісті Мас-Медіа» господарські операції за Договором про надання поворотної фінансової допомоги від 12.03.2013 №25 на загальну суму 90 млн грн. за період з 12.03.2013 по 31.12.2013?

5. Чи відображені господарські операції в бухгалтерському обліку TOB «Вісті Мас-Медіа» за Договором про надання поворотної фінансової допомоги від 12.03.2013 №25 на загальну суму 90 млн грн. за період з 12.03.2013 по 31.12.2013?

Результати цієї судової експертизи були на користь ТОВ «Вісті мас-медіа». «Наданими експерту бухгалтерськими документами заниження податку на прибуток не підтверджено. Підтверджено надання поворотної фінансової допомоги на суму 90 млн грн. Документи відповідають вимогам законодавства. Підтверджено проведення господарських операцій за договором про надання поворотної допомоги. Підтверджено отримання ТОВ «Вісті мас-медіа» від МПП «Ледис» поворотної фінансової допомоги», – розповів про результати експертизи пан Машиніченко.

Цікаво, що експерт підтвердив отримання поворотної фінансової допомоги на суму 93 млн грн, хоча договір між МПП «Ледис» і ТОВ «Вісті мас-медіа» було укладено тільки на суму 90 млн грн. Експерта це не збентежило. «У належним чином складених документах вказане отримання поворотної фінансової допомоги на суму 93,6 млн грн. З такою сумою та призначенням платежу були документи. Тобто я вказав цю суму, незалежно від зазначеної в договорі. Адже могли бути й додаткові угоди, не надані для дослідження», – пояснив він. Утім, ніяких додаткових угод на 3,6 млн грн. пану Машиніченку для експертизи не надавалося. «Але я повинен передбачити наявність будь-яких документів», – вважає експерт.

Під час допиту експерта прокурор з’ясував, що пану Машиніченку були надані не лише бухгалтерська документація ТОВ «Вісті мас-медіа», а й вирок Ковпаківського районного суду міста Суми, яким колишній директор МПП «Ледис» був визнаний винним у фіктивному підприємництві.

Однак судовий експерт повідомив, що не брав до уваги цей вирок суду. За його словами, під час експертизи враховувалася тільки бухгалтерська документація, а вирок суду таким документом не є. Попри висновки Ковпаківського районного суду про фіктивність підписаних директором МПП «Ледис» документів, судовий експерт ці документи враховував і визнав такими, що відповідають вимогам законодавства, тому що в них були всі реквізити. «Я як експерт-економіст не можу визнавати якісь документи недійсними», – сказав пан Машиніченко.

Пану Машиніченку для його експертизи були також надані результати іншої судової експертизи, проведеної 17 червня 2015 року, яка підтвердила висновки ДПІ про заниження ТОВ «Вісті мас-медіа» податку на прибуток. Але результати цієї експертизи він теж не враховував. Він пояснив, що відповідав виключно на поставлені судом запитання, без урахування інших висновків експертів і виключно на підставі бухгалтерських документів.

Під час діалогу прокурора з експертом склалося враження, що обвинувачення намагається поставити під сумнів результати його експертизи. Хоча прямо про це прокурор не говорив. З’ясувати мотиви допиту судового експерта та подальші плани обвинувачення в цьому судовому процесі «Детектору медіа» не вдалося – прокурор відмовився від коментарів.

Після допиту свідка суд мав розглянути заявлене прокуратурою місяць тому клопотання про поновлення запобіжного заходу щодо Ігоря Гужви, а саме – обмеження його в пересуванні. Але в судді виникли запитання до клопотання. Як з’ясувалося, обвинувачення, з-поміж іншого, просить вилучити в Ігоря Гужви три закордонні паспорти. За словами прокурора, із цими паспортами пан Гужва, за даними Державної прикордонної служби, перетинав кордон України. Але в клопотанні не було вказане по-батькові Ігоря Гужви, тож у захисту виникли сумніви, що йдеться про одну людину. «Запит до Державної прикордонної служби подавався на Гужву Ігоря Анатолійовича», – повідомив прокурор. Але він не зміг надати суду копію самого запиту – лише відповідь прикордонників. Тому суддя відклав розгляд клопотання на наступне засідання, аби прокурор зміг надати підтверджуючі документи. Сам Ігор Гужва повідомив «Детектору медіа», що в нього тільки два закордонні паспорти.

Інші об'єкти

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *